سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

انالیز و صدورگواهی علمی شهابسنگ

انالیز و صدورگواهی علمی شهابسنگ

شهابسنگ

انالیز و صدور گواهی علمی سنگ های فرازمینی و ارایه مستندات لازم برای تایید شهابسنگ ها و سنگ های فرا زمینی توسط کارشناس ژئو فیزیک بروش های علمی مرسوم دنیا انجام می گردد

ما تجزیه و تحلیل عنصری، شناسایی شیمیایی و مشخصه تمام اجسام خارجی را که از فضای بیرونی می آیند با زیرساخت روش گسترده خود آزمایش می کنیم، صدها عنصر و ترکیب و ساختار کربونیل ماده را مورد  بررسی  خود قرار میدهیم.

شهاب سنگ اصطلاحی است که برای توصیف قطعات کوچک سنگی است که از اجرام مختلف آسمانی مانند سیارک ها یا دنباله دارها جدا شده اند. شهاب سنگ ها گاهی وارد جو زمین می شوند و به این شهاب سنگ ها شهاب سنگ می گویند. شهاب سنگ ها که معمولاً به اندازه یک دانه شن و سنگریزه هستند در جو می سوزند. از سوی دیگر برخی از شهاب سنگ ها پس از ورود به جو کاملاً نمی سوزند و به زمین می رسند و به زمین می افتند. به این شهاب سنگ ها شهاب سنگ می گویند.
کشف و مطالعه اجرام آسمانی بسیار مهم است، زیرا بسیاری از اجرام آسمانی یا شهاب سنگ ها همزمان با منظومه شمسی ما، میلیون ها سال پیش، تشکیل شده اند. بررسی این شهاب سنگ ها می تواند اطلاعات بسیار مهمی در مورد تاریخچه و ویژگی های منظومه شمسی به ما بدهد. ارزش علمی شهاب سنگ ها و شهاب سنگ ها بسیار بالاتر از ارزش تجاری آنهاست.

دو نوع کلی از شهاب سنگ ها وجود دارد. آنهایی که از آهن و نیکل تشکیل شده و به عنوان شهاب سنگ آهن شناخته می شوند و آنهایی که از عناصر مختلف تشکیل شده اند و به عنوان شهاب سنگی شناخته می شوند. هر دو نوع معمولا حاوی حداقل مقدار نیکل هستند و آزمایش نیکل می تواند تعداد زیادی از اجرام را که اغلب با شهاب سنگ اشتباه گرفته می شوند از بین ببرد. این آزمایش در منطقه ای با سنگ های حاوی نیکل بی نتیجه است.

تست نیکل برای برخی از نمونه های ارسالی مهم است، اما نه همه. یافتن نیکل در محدوده 4 تا 30 درصد نیکل در یک نمونه آهن، بحث شروع بسیار خوبی برای یک شهاب سنگ آهن احتمالی است. اما مطمئن نیستم، این می تواند یک محصول جانبی ریخته گری ریخته گری نیز باشد.

به این دلایل، ابتدا تشخیص بصری شهاب‌سنگ‌ها بسیار مهم است. شهاب‌سنگ‌ها با سنگ‌های معمولی زمینی اطرافشان متفاوت به نظر می‌رسند. آنها حاوی کوارتز معدنی رایج خاک نیستند و به طور کلی حاوی وزیکول نیستند. هنگامی که گاز از خنک شدن مواد مذاب خارج می شود، سوراخ ها یا حفره های کوچکی در سطح سنگ ایجاد می کند. پوکه سنگ آتشفشانی که اغلب برای از بین بردن پینه در مراقبت از پوست استفاده می شود، حاوی وزیکول است که یکی از دلایل سبکی آن است. اگر یک شهاب سنگ مشکوک شبیه یک اسفنج با سوراخ های کوچک زیاد باشد، احتمالا سنگ آتشفشانی یا سرباره ای با منشاء زمینی است. هنگامی که یک شهاب سنگ (یک شهاب سنگ بالقوه) از جو ما عبور می کند، گرمای فوق العاده ای توسط فشار اتمسفر تولید می شود. سطح سنگ ذوب می شود و هوای اطراف آن می سوزد. در نتیجه این گرمای کوتاه اما شدید، سطح می سوزد و پوسته نازک و تیره ای به نام پوسته همجوشی تشکیل می دهد.

شهاب‌سنگ‌ها یا شهاب‌سنگ‌ها به معنای واقعی کلمه در جو ما شروع به سوزاندن می‌کنند، بنابراین تمایل دارند تیره‌تر از سنگ‌های زمینی اطرافشان به نظر برسند. لاک بیابان روی سطح برخی از سنگ‌های خاک، به‌ویژه در مناطق خشک، تشکیل می‌شود و به راحتی می‌توان آن را با پوسته همجوشی برای چشم‌های آموزش‌دیده اشتباه گرفت. پوسته همجوشی واقعی در سنگ های زمینی رخ نمی دهد. ظریف است و در طول زمان فرسوده می شود، اما شهاب سنگی که به تازگی سقوط کرده است، پوسته سیاه و غلیظی را نشان می دهد که بسیار شبیه به بریکت زغال سنگ است.

نیکل روی زمین کمیاب است، اما تقریبا همیشه در شهاب سنگ ها یافت می شود. اگر یک شهاب سنگ مشکوک تست آهنربا را پشت سر بگذارد و بعد از بازرسی بصری امیدوارکننده به نظر برسد، ممکن است آزمایش نیکل را انجام دهیم.

اکثر آزمایشگاه‌های آزمایشی می‌توانند محتوای نیکل را تجزیه و تحلیل کنند، اما انجام چنین آزمایشی مستلزم برش نمونه متوسطی است.

همچنین روش ها و جزئیات بیشتری توسط انالیز شیمیایی سنگ لازم میباشد تا مورد تایید قرار بگیرد که در مقالات بعد مورد بررسی قرار میگیرد

گوهرآرا

نويسنده مطلب انالیز و صدورگواهی علمی شهابسنگ

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی