سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

معدنشناسی دندیریت یا شجر

معدنشناسی  سنگ دندیریت یا شجر 

معدنشناسی دندریت

معدنشناسی  سنگ دندیریت یا شجر و نحوه تشکیل و خواص ان

سطوح سنگ های آهک اغلب با رسوبات سیاه یا قرمز قهوه ای به نام دندریت معدنی مشخص می شود. اینها رسوبات آهن آبدار یا اکسیدهای منگنز هستند که وقتی محلول های فوق اشباع آهن یا منگنزبه سنگ آهک نفوذ می کنند و در تماس با هوا در سطح رسوب می کنند. دندریت های معدنی ظاهری فراکتالی دارند، اما منشا و ویژگی های این مورفولوژی،واژه «دندریت» از واژه یونانی dendron به معنای «درخت» گرفته شده است.

دندریت های منگنز بلورهای نازک و منشعبی هستند که روی سطحی در سنگ یا کانی رشد می کنند. اغلب آنها در شکاف ها یا در امتداد صفحات بستر یافت می شوند . این دندریت ها معمولاً نوعی ازاکسید منگنز هستند. کانی های ارائه شده می تواند شامل هلندیت، کروندیت و کریپتوملان باشد. ظاهراً آنها هرگز پیرولوزیت نیستند.

دندریت کریستالی کریستالی است که با شکل درخت مانند چند شاخه ای معمولی ایجاد می شود. تبلور دندریتی یک الگوی فراکتال طبیعی را تشکیل می دهد. کریستال‌های دندریتیک می‌توانند به یک مایع خالص فوق‌خنک تبدیل شوند یا از ناپایداری‌های رشدی که سرعت رشد توسط سرعت انتشار اتم‌های املاح به سطح مشترک محدود می‌شود، ایجاد شوند.

 

منشا دندریت فسیل یا ماده معدنی؟
در دیرینه شناسی، اشکال کریستال معدنی دندریتی اغلب با فسیل اشتباه گرفته می شود. این شبه فسیل‌ها به‌عنوان شکاف‌های طبیعی در سنگ تشکیل می‌شوند که توسط محلول‌های معدنی نفوذی پر می‌شوند. آنها زمانی تشکیل می شوند که آب غنی از منگنز و آهن در امتداد شکستگی ها و صفحات بستر بین لایه های سنگ آهک و انواع سنگ های دیگر جریان داشته باشد و در حین عبور محلول، بلورهای دندریتی را رسوب دهد. انواع مختلفی از اکسیدها و هیدروکسیدهای منگنز درگیر هستند، از جمله:

برنسیت
هلندیت 
رومانشیت 
تودوروکیت 

شکل سه بعدی دندریت در شکاف های کوارتز ایجاد می شود و عقیق خزه  و عقیق شجر را تشکیل می دهد.

 

چگونه می توان گفت که این گیاه فسیلی نیست؟ برای یکی، شاخه ها بیش از حد عالی هستند: هیچکدام آنطور که در یک گیاه سه بعدی مدفون انتظار دارید روی هم قرار نمی گیرند یا روی هم یا شکسته نمی شوند. سپس متوجه خواهید شد که همه شاخه ها از یک خط در پایین تصویر به جای یک نقطه انشعاب منفرد گسترش می یابند. در نهایت، هیچ تمایزی بین شاخه، ساقه یا برگ وجود ندارد. در عوض توزیعی فراکتال مانند از کریستال های ریز لبه تیز است.

به عنوان یک امتیاز، مزایایی که از داشتن دندریت منگنز به دست می آورید.

از نظر متافیزیکی، سنگ های دارای دندریت با رگ های خونی و اعصاب طنین انداز می شوند. آنها به بهبود سیستم عصبی و شرایطی مانند نورالژی کمک می کنند. دندریت ها می توانند به اختلالات اسکلتی کمک کنند، دژنراسیون مویرگ ها را معکوس کنند و سیستم گردش خون را تحریک کنند. این سنگ تمام است. همچنین به ایجاد یک محیط آرام و تشویق به لذت بردن از هر لحظه کمک می کند.
دندریت‌ها ارتباط شما را با زمین عمیق‌تر می‌کنند و می‌توانند در مواقع نزاع یا سردرگمی ثبات را به ارمغان آورند.»

 

اینیستاگرام گوهرآرا پیج اینستاگرام مار را دنبال کنید Gohararagem

گوهرآرا

نويسنده مطلب معدنشناسی دندیریت یا شجر

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی