سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

رودوکروزیت Rhodochrosite

رودوکروزیت 

رودوکروزیت

رودوکروزیت (به انگلیسی: Rhodochrosite) با فرمول شیمیایی MnCO3 از مجموعه کانی هاست و لومینسانس قرمز تیره کامل در امتداد محور طولی از خود نشان می‌دهد. از کلمات یونانی رودو rhodon یعنی صورتی و khroma به معنای رنگ اخذ شده‌است. در شعله عادی می‌سوزد. در اسیدها حل می‌شود. MnO:۶۱٫۷۱٪ CO۲:۳۸٫۲۹٪ برای اولین بار در آلمان غربی کشف شد و از نظر شکل بلور: رمبوئدر - قرصی شکل - منشوری، رنگ: صورتی - قرمز - قهوه‌ای - خاکستری، شفافیت: نیمه شفاف، شکستگی: صدفی - نامنظم، جلا: شیشه ای، رخ: کامل، سیستم تبلور: رمبوئدریک و در رده‌بندی کربنات است همچنین خاصیت مغناطیسی ندارد و منشأ تشکیل آن هیدروترمال - دگرگونی مجاورتی - پگماتیتی - رسوبی است.


همایند کانی‌شناسی (پارانژ) آن سختی - چگالی و انحلال در اسیدهادولومیت - رودونیت- گالن- اسفالریت- پیریت و غیره است ، از نظر ژیزمان بلوری - آگرگات دانه‌ای - توده‌ای - نامنظم فراوان است و بیشتر در آلمان غربی و شرقی، رومانی، چک اسلواکی، فرانسه، پرو، آمریکا، مکزیک و آرژانتین یافت می‌شود.


رودوکروزیت(انکا صورتی)

رودوکروزیت

کلا این سنگ از کربنات منگنز به رنگ صورتی که از روشنی به تیرگی می زند همراه با شیارهای روشن تشکیل شده است . محلهای اصلی آن  آرژانتین ، ایالت کلرادوی آمریکا، اورال روسیه، آمریکای جنوبی و شمالی است.

رودوکروزیت

اطلاعات کلی

دلیل‌نام‌گذاری لومینسانس قرمز تیره کامل در امتداد محور طولی از خود نشان می‌دهد. از کلمات یونانی رودو rhodon یعنی صورتی و khroma به معنای رنگ اخذ شده‌است.

نام دیگر Rhodochrosite

فرمول شیمیایی MnCO3

ترکیب شیمیایی در شعله عادی می‌سوزد. در اسیدها حل می‌شود. MnO:۶۱٫۷۱٪ CO۲:۳۸٫۲۹٪

رده بندی کربنات

اطلاعات کانی شناسی

شکل بلوری رمبوئدر - قرصی شکل - منشوری

شکل ظاهری بلوری - آگرگات دانه‌ای - توده‌ای - نامنظم فراوان است و بیشتر در آلمان غربی و شرقی، رومانی، چک اسلواکی، فرانسه، پرو، آمریکا، مکزیک و آرژانتین

رنگ صورتی - قرمز - قهوه‌ای - خاکستری

رنگ خاکه سفید

سختی موس ۴

رخ کامل

جلا شیشه ای

شکستگی صدفی - نامنظم

شفافیت نیمه شفاف

خاصیت مغناطیسی ندارد

پاراژنز سختی - چگالی و انحلال در اسیدهادولومیت - رودونیت- گالن- اسفالریت- پیریت و غیره

اطلاعات معدنی

منشأ تشکیل هیدروترمال - دگرگونی مجاورتی - پگماتیتی - رسوبی

محل پیدایش آلمان غربی



گوهرآرا

نويسنده مطلب رودوکروزیت Rhodochrosite

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی