سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

خواص نقره

خواص نقره

خواص نقره

لا تختموا بغیر الفضه فَانَّ رسول الله (ص) قال :" ما طهر الله یداً فیها خاتم حدید 

:جز انگشتر نقره به دست مکنید زیرا رسول خدا (ص) فرمودند خداوند پاک نکند دستی را که در آن انگشتری آهن است. 

این فلز صدها بار بیش از سایر مواد ضد عفونی مؤثر است و 650 میکرب را از بین می برد شاید خود شما که همیشه یک انگشتر نقره با نگین عقیق در دست دارید اطلاع نداشته باشید که چه خاصیت بزرگی در این فلز گرانبها هست و چگونه بدون این که خود بدانید مراقب سلامت شماست. 

اخیراً دکتر هاری مارکراف استاد پزشکی دانشگاه سانت دویس پس از آزمایش های متعدد اعلام کرد که نقره صدها بار بیشتر از سایر داروهای ضد میکرب و ضد عفونی، میکروب ها را از بین می برد و به نظر این پزشک هر یک از انواع داروهای ضد عفونی حداکثر میکرب های شش بیماری را از بین می برد در حالی که نقره به تنهایی می تواند 650 نوع میکرب را نابود کند بدون این که مانند دیگر ضد عفونی کننده ها عوارض بعدی بر جای گذارد. 

استاد دیگری به نام چارلز فوکس دارویی از نقره تهیه کرده است به نام [سولفادیازین نقره] که در معالجه سرماخوردگی و جوش های پوستی و در هفتاد درصد سوختگی های جلدی مورد استفاده قرار می گیرد. 

همچنین شرکت های هواپیمایی انگلستان، سوئیس، آلمان، اسکاندیناوی، فرانسه، کانادا، ایتالیا، ژاپن و پان آمریکن داخل هواپیما از نقره به عنوان یک میکرب کش استفاده می شود حتی در سوئیس برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی شهر از نقره استفاده می کنند. 

طبیعت آن در اول سرد و خشک و محلول آن را بعضی معتدل دانسته اند. 

یکی از فلزهای گرانبها که در این عالم به طور خالص یا آمیخته با دیگر فلزها مانند سرب و انتیمون یافت می شود. در صنعت برای این که محکم تر گردد آن را با مس می آمیزند. 

فضه را به فارسی نقره و به ترکی گومش می نامند. در تفریح و دلگشایی قلب نزدیک به یاقوت است. 

برای تپش قلب و بدبویی دهان و رفع رطوبت های لزج و عفونت بلغم و مالیخولیا، دیوانگی، وسواس، سرفه، استسقاء، طحال، سنگ مثانه و کلیه ها سودمند است. ضمادش تحلیل برنده ی ورم ها و با جیوه کشته شده برای رفع بواسیر مفید است. 

نقره در داروهای چشم جهت بیاض و تقویت چشم سودمند است. مضر روده هاست. مصلح اش کتیرا می باشد. اندازه شربتش تا نیم درهم است. گوگرد خام باعث سیاهی آن می شود. مالیدن نمک رفع آن سیاهی کند. فلز نقره با گوگرد در حرارت، سولفور دارژان بوجود می آید فرمول این واکنش شیمیایی به شرح زیر است:

سولفوردارژان Sag2S + Ag2


در گذشته از واژه “سیم” برای نقره استفاده می شد. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که استفاده از تزئینات نقره در درمان بیماری های جسمی و روانی موثر است. نقره خاصیت آرام بخشی برای بدن دارد به همین دلیل در طب سوزنی شرق از سوزن هایی از جنس نقره برای درمان بیماران استفاده می شود. دانشمندان به افرادی که از عصبانیت و تندخویی رنج می برند توصیه می کنند که از نقره استفاده کنند.


بزرگترین تولید کننده نقره در جهان کشور مکزیک می باشد و کشورهای پرو و چین پس از آن قرار می گیرند.


خواص درمانی نقره :


خاصیت بسیار مهم نقره خاصیت میکروب کشی آن می باشد به همین دلیل است که آبی موجود در ظرف نقره هیچوقت کثیف نبوده و همواره بدون باکتری می باشد. این موضوع هم به دلیل وجود یون های نقره در داخل آب است.

نقره صدها بار بیش از مواد ضد عفونی کننده مؤ ثر است و650 میکروب را از بین می برد. شاید خود شما که همیشه یک انگشتر نقره با نگین عقیق در دست دارید اطلاع نداشته باشید که چه خاصیت بزرگی دراین فلز گرانبها هست وچگونه بدون اینکه خود بدانید مراقب سلامت شماست .

ضمادش تحلیل برنده ورمها وبا جیوه کشته شده برای رفع بواسیر مفید است .نقره در داروهای چشم جهت روشنائی وتقویت چشم سودمند است . مصلح ضرر نقره کتیرا است.

اخیرا دکتر هاری مارکراف استاد پزشکی دانشگاه سانت دوبس پس از آزمایشهای متعدد اعلام کرد که نقره صدها بار بیش از سایر داروهای ضد عفونی وضد میکروب میکروبها را از بین می برد در حالیکه نقره به تنهایی 650 میکروب را نابود کند بدون اینکه مانند دیگر ضد عفونیها عوارض بعدی بر جای گذارد.هم چنین شرکتهای هواپیمائی انگلستان سوئیس . فرانسه. اسکاندیناوی . ایتالیا. کانادا.ژاپن و....از آن در داخل هواپیما به عنوان یک میکروب کش قوی استفاده می کنند . حتی در سوئیس برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی شهر از نقره استفاده می کنند . فضه (نقره )در تفریح ودلگشائی قلب مانند یاقوت عمل می کند .برای بد بوئی دهان ودفع رطو بتهای لزج و عفونتهای بلغم ومالیخولیا . دیوانگی .وسوا س. سرفه .استسقا .طحال .سنگ مثانه وکلیه ها سودمند است.


از دیگر فواید مفید نقره می توان به درمان ناراحتی های مربوط به اختلالات گوارشی اشاره کرد. همچنین به بدن کمک می کند تا غذا را به راحتی هضم کند. از نقره برای درمان لاغری ، سوزش قلب و مشکلات کیسه صفرا  نیز استفاده می شود.


احادیث و روایات دینی :


پیامبر(ص) و امامان معصوم نیز از نقره استفاده می کردند.


و همچنین امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: به غیر از انگشتری نقره چیز دیگری در دست نکنید.

گوهرآرا

نويسنده مطلب خواص نقره

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی