سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

انواع الماس

انواع الماس

انواع الماس

((اقسام الماس)): در کتب قدیمی از فوائد و برکات الماس مطالب زیادی وجود دارد مردم هند تنها به صرف زینت از الماس استفاده نمیکنند بلکه عقیده دارند که همراه داشتن الماس باعث شادمانی آنها شده و راحت می توانند فکر کرده و مسائل را برای خود تجزیه و تحلیل نمایند. مردم هندوستان اشکال غیر معمولی مخصوصا الماس سیاه رنگ را نحس و شوم میدانند و معمولا از آن استفاده نمیکنند.

حکمای عرب و فارس آن را چهار نوع میدانند:

۱٫نشادری=به رنگ نشادر    ۲٫کیراسی=به رنگ نقره ای   ۳٫کدونی=به رنگ سفید یا بی رنگ   ۴٫حدیدی=به رنگ آهن

حکمای یونانی نیز آن را چهار نوع میدانند:

۱٫شفاف فرعونی   ۲٫زرد تبتی   ۳٫بلوری-آسمانی   ۴٫سبز- زبرجدی

و مردم اروپا نیز انواع نامرغوب الماس را سه نوع می دانند:

۱٫بورت   ۲٫کاربونیدو   ۳٫بورن ،در هر سه نوع کربن وجود دارد.

((صلابت الماس)):خداوند الماس را بسیار سخت خلق کرده است که هیچ شیئی نمیتواند از این حیث با آن برابری کند الماس را اگر بر سندان بکشید آن را نازک و ظریف جدا می کند که مشکل به نظر می آید،برای شناخت آن اگر سنگی را یاقوت و نیلم نتواند ببرد آن سنگ الماس است.

الماس 

الماس

((رنگ الماس)):معمولا الماس بی رنگ است اما انواع دیگر الماس به رنگهای زرد- سبز روشن –زرد مایل به سبز – سیاه مایل به سبز-آبی خاکستری-سرخ و سیاه رنگ نیز وجود دارد.الماس زرد نسبت به الماس سبز بیشتر وجود دارد،الماس نیلگون کمیاب و گرانقیمت میباشد،از نظر ارزش به ترتیب به این شکل است:۱٫نیلگون  ۲٫سرخ  ۳٫سبز  ۴٫سفید  ۵٫زیتونی ،از همه گرانقیمت تر و نایاب تر الماس نیلگون است اما الماسی که آبی روشن مایل به مهتابی زیاد بوده و از همه بی ارزشتر است.

((درخشندگی و قدرت برقی مغناطیسی الماس)): قدرت انعکاس و قوت انظاری یعنی دوربینی آن بسیار زیاد است به همین دلیل از آن در دوربین استفاده می نمایند قدرت برقی آن خیلی زیاد نیست،این طاقت فقط در اثر گرمی با فسفر پیدا نمیشود،این قدرت برقی در رو شناوی ظاهر میشود چنانچه در زیر شعاع آفتاب این قوت ظاهر شده و اگر از نور گرفته شود بعد از مدتی محو خواهد شد این قدرت بر کاغذ یا چرم و هر چیزی زائل نخواهد شد.(نن کندکتر آف الکتریسیته این است)

(ترکیبات کیمیایی و طریقه ی شناخت)): الماس از کربن خالص درست میشود،یک کاغذ سفید برداشته شود به همان اندازه ی الماس کمی بیشتر یک سوراخ در کاغذ درست کنید بعد الماس را زیر آن گرفته در دور کاغذ شما متوجه یک قوس و قزح خواهید شد.اگر رنگها به شکل منشوری و جدا جدا نمایان شود جواهر شما الماس است.

گوهرآرا

نويسنده مطلب انواع الماس

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی