سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

شارژ سنگ

شارژ سنگ

پاکسازی سنگ از انرژی ها منفی و شارژ دوباره

عقیق

 

    پاکسازی و شستن سنگ ها با آب که مظهر پاکی و حیات است  ، برابر است با شارژ آن سنگ .

 


-          اگر سنگی را تازه تهیه نمود ه اید ، قبل از استفاده حتما آن را پاکسازی نمایید . اگر دوستی به علت کنجکاوی یا استفاده ، سنگ شما را در دست گرفت ، حتما  قبل از استفاده خودتان ،  آن را پاکسازی نمایید .

 

-          نمک طبیعی را در آب حل کنید و سنگ را 15 دقیقه داخل آن قرار دهید . بعد سنگ را با آب خالی بشویید . حتما محلول آب نمک را بعد از پاکسازی  دور بریزید .

 

-          اگر آب نمک موجود نبود ، کافیست آن را چند لحظه زیر آب جاری بگیرید ، سپس با دستمال تمیز و لطیف آن را خشک نمایید .

 

-          برای شارژ سنگ کافیست تا سنگ خود را به مدت یک ساعت جلوی تابش نور خورشید قرار دهید .

 

-          سنگ خود را هفته ای یکبار پاکسازی نمایید  و همچنین پس از هربار استفاده درمانی نیز آن را پاکسازی کنید .

 

-          سنگ ها دوستان خوبی برای ما هستند ،‌ به سنگ خود احترام بگذارید و به دقت از آن نگهداری نمایید .


هر شی در این دنیا ارتعاش دارد. ما ارتعاش داریم همانطور که  نگین آن  انگشتر که دست شماست هم ارتعاش دارد. این نگین در صورتی که مدتی طولانی همراه شما بوده باشد دارای برنامه ریزیی است که شما نا آگاهانه و به مرور زمان در آن وارد نموده اید . شامل انرژی مثبت یا منفی است که شما داشته اید. و اکنون جزیی از این سنگ شده و همیشه دامان شما یا کس دیگری که آن  سنگ را به همراه داشته باشد  میگیرد و تاثیر می گذارد. بهترین کار برای آزاد کردن این انرژی نهفته در سنگ  و خاطرات متراکم شده در آن پاکسازی آن می باشد.


بهترین روش برای انجام این کار استفاده از آب نمک می باشد. کافی است آن سنگ را برای مدتی در آب نمک قرار دهید, مثلا برای مدت نیم ساعت  و واقعا بخواهیم  و نیت کنیم که پاکسازی شود. این مسئله وقتی حساس می شود که ما بخواهیم انگشتر فرد دیگری را به دست کرده و همراه داشته باشیم . با این کار ارتعاشاتی کهاین فرد در این سنگ ذخیره کرده بر ما تاثیر می گذارد. و آب نمک می تواند بهترین پاکساز برای هر سنگ باشد.


از آنجا که کریستال ها همه نوع ارتعاش منفی و مثبت را جذب می کنند، لازم است گاهی آنها را پاکسازی کنید. بدانید که کریستالی که خریده اید مسافتی طولانی را پیموده تا به دست شما رسیده است و بنابراین انرژی کسانی را که با آن تماس داشته اند را در خود دارد. به یاد داشته باشید که افکار منفی نیز مانند بیماری در کریستال می ماند و به شما منتقل می شود.

روشهای زیادی برای پاکسازی کریستال ها وجود دارد. فقط به خاطر داشته باشید که هرگز نباید سنگ خود را با با پاک کننده های شیمیایی یا صابون بشویید. چون این مواد تاثیر معکوس بر سنگ دارند. به هر حال تمام روشهای زیر مناسبند.


:: پاکسازی با آب ::


پاکسازی کریستال با آب به خصوص برای کسانی که متولد یکی از برجهای آب در صورت فلکی هستند، بسیار مناسب است.


الف- پاکسازی با آب طبیعی: کریستال خود را در آب طبیعی مثل دریا، چشمه، آبشار، رودخانه یا جویبار قرار دهید. اگر چنین منبع آبی در نزدیکی شما نیست، می توانید از بطریهای آب معدنی استفاده کنید.

هرگز با حوله یا پارچه کریستال خود را خشک نکنید، بگذارید کم کم زیر نور آفتاب، که به آن انرژی تازه ای می دهد، خشک شود.


ب- پاکسازی با آب نمک: ظرف سرامیک یا بلور بزرگی را از آب سرد یا ولرم پر کنید ( از آب گرم استفاده نکنید. چون ممکن است سنگ ترک بردارد. ) یک مشت نمک دریا به آن اضافه کنید و کریستال خود را چند ساعت در آن بگذارید. سپس کریستال را درآورید و نمک آنرا پاک کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.

توجه داشته باشید که این روش برای همه سنگها مناسب نیست. نمک هنگام تماس با برخی سنگها واکن شیمیایی ایجاد می کند و ساختار کریستالی را از بین می برد و سبب می شود سنگ خراش بردارد یا رنگش عوض شود. اگر اپال در نمک قرار بگیرد، نمک آب آنرا کاملا بیرون می کشد و پوکش می کند.

از آنجا که نمک در پاکسازی بسیار موثر است، مطمئن ترین روش این است که کریستال را در ظرف شیشه ای کوچکی بگذارید و بعد آنرا درون لیوان بزرگی پر از آب نمک قرار دهید. به این ترتیب سنگ تماس مستقیمی با نمک ندارد، ولی فرایند پاکسازی انجام می شود.


:: پاکسازی با خاک ::


پاکسازی کریستال با خاک برای کسانی مفید است که متولد یکی از برجهای خاکی در صور فلکی هستند.

در پاکسازی با خاک، کریستال را حداقل 24 ساعت زیر خاک باغچه بگذارید، اگر باغچه ندارید یا اگر خاک باغچه تان اسیدی است، آنرا درون خاک گلدان بگذارید. بعد از این که آنرا از خاک درآوردید، با آب طبیعی بشویید و بگذارید خشک شود.


:: پاکسازی با آتش ::


پاکسازی کریستال با آتش برای متولدین برجهای آتش در صورت فلکی مناسب است.

یکی از روشهای پاکسازی با آتش این است که کریستال را چند ساعت در حلقه ای از شمعهای روشن قرار دهید تا شمعها کاملا آب شوند.

روش دیگر این است که کریستال را از روی شعله شمعی به سرعت بگذرانید. این روش را فقط در مواقع ضروری که عجله دارید انجام دهید. زیرا امکان ترک خوردن سنگ وجود دارد. اپال را هیچگاه با این روش پاکسازی نکنید.


:: پاکسازی با دود ::


روش دود دادن برای متولدین یکی از صور فلکی باد مناسب است.

دود دادن بهترین نوع پاکسازی برای کریستال ها و فضای اطراف است. در سنت بومیان امریکا، دود دادن نقش مهمی در مراسم تقدیس، تطهیر و تبرک دارد.

سدر، اسطوخودوس و علف شیرین، گیاهانی هستند که برای دود دادن مناسبند. می توانید چند شاخه از گیاه را لوله کرده و آنرا آتش بزنید و پس از خاموش کردن آن، کریستال را روی دود آن بگیرید یا با دست دود را به سمت کریستال هدایت کنید. به این ترتیب، هوا انرژی های منفی را از کریستال می زداید.

روش بهتر این است که از عودهای مخصوص این کار استفاده کنید. در این روش نتیجه بهتری می گیرید و کریستالتان نیز جرم و دود نمی گیرد، در عین حال انرژی سنگ و محیط خانه هم نیروی تازه ای می گیرد. توجه داشته باشید که از عودهای شیمیایی استفاده نکنید زیرا نتیجه معکوس می گیرید.


:: پاکسازی با خوشه کریستال ::


یکی دیگر از بهترین روشها این است که کریستال خود را چند ساعت روی یک خوشه بزرگ کوارتز یا آمتیس بگذارید. با این کار ارتعاش های منفی از بین می روند.


:: پاکسازی با گل ::


برخی کریستال ها را می توان با گل یا گلبرگ هم پاکسازی کرد. در این روش کوارتز صورتی را میان گلبرگهای رز صورتی بگذارید. اسطوخودوس نیز برای خالص کردن سنگهای ارغوانی مثل آمتیس بسیار عالی است.

گلبرگهای گل را در ظرفی بریزید سپس کریستال را حداقل 24 ساعت میان گلبرگها قرار دهید. بعد بهتر است کریستال را چند ساعتی زیر نور ماه، مخصوصا اگر ماه کامل است، یا در آفتاب قرار دهید.


:: پاکسازی با برنج ::


در این روش ظرفی را از برنج خام پر کنید و کریستال را در وسط آن بگذارید. بعد از 24 ساعت کریستال از انرژیهای منفی خالی می شود و نیروی جدیدی می یابد. به خاطر داشته باشید که این برنج بعد از این کار قابل خوردن نیست. زیرا علاوه بر داشتن انرژی منفی و مضر، طعم آن نیز تغییر کرده است.


:: پاکسازی با روغن ::


پاک سازی با روغن چندان رایج نیست، اما از آن جا که در درمان از عطر نیز استفاده می شود، برخی از روغن های معطر برای پاک سازی مناسب اند. روغن هایی مثل اسطوخودوس، مریم گلی، سدر، لیمو، آناناس، سرو کوهی، اکلیل کوهی، گل سرخ و گیاه خس خس.

برای پاک سازی کریستالتان، روغن را تکان دهید و یکی دو قطره از آن را روی پارچه کتان یا دستمالی بریزید. سپس کریستال را با آن پاک کنید.

راه دیگر، سوزاندن روغن است. برای این کار، ابتدا چند قاشق چای خوری آب روغن درون ظرفی بریزید. بعد شمعی زیر آن روشن کنید و چند قطره روغن به آن اضافه کنید. وقتی از آن بخار بلند شد، کریستال را روی بخار بگیرید. کریستال ها عطر روغن را جذب می کنند. یک قطره از روغن که روی کریستال ریخته می شود، آن قدر قوی است که می تواند اتاقی را معطر سازد.


:: پیشکش کنید ::


هدیه کردن کریستال بعد از پاک سازی بسیار مهم است، زیرا اهدای آن نشان می دهد که از کریستال فقط در راه های مثبت استفاده می شود. هم چنین این کار از کریستال در مقابل سوء استفاده حمایت میکند. به گفته ادگار کایس ( Edgar Cayce ) ، روان شناس آمریکایی، دلیل از بین رفتن تمدن آتلانتیس، سوء استفاده از نیروی کریستال ها بود. برای هدیه کردن و حفظ کریستالتان، آن را در دست بگیرید. نور نگهدارنده آن را ببینید و بگویید: این سنگ را برای اینکه نیکی جهانی اش به همه برسد، پیشکش میکنم.


:: برای کریستال برنامه ریزی کنید ::


از کریستال ها می توان برای مقاصد گوناگونی چون شفابخشی و تمرکز استفاده کرد. مناسب ترین کریستال برای برنامه ریزی، کریستال های کوارتز شفاف هستند. کریستال های رنگی به خاطر رنگشان قبلا برای منظوری خاص برنامه ریزی شده اند. پیش از برنامه ریزی برای کریستالتان، باید از نیت درونتان آگاه باشید. چون کریستال ها نیروی مغناطیسی ذهن را جذب می کنند.

برای این کار موارد زیر را می توان در نظر گرفت:


- شفای خود

- شفای دیگران

- شفا از راه دور

- مراقبه

- محافظت

- هماهنگی

- عشق

- تعبیر رویاها

- پاک سازی محیط کار و خانواده

- نیروی حیاتی و انرژی

- آرامش درونی

- به یاد آوردن گذشته

- اتصال به زمین


وقتی تصمیم گرفتید، کریستالتان را جلوی چاکرای قلب بگیرید و چند نفس عمیق بکشید، تمرکز کنید. سپس کریستال را روی چاکرای چشم سوم بگیرید. تمرکز کنید و با صدای بلند یا در ذهن برنامه مناسب خود را از آن بخواهید. خواسته تان را چند با تکرار کنید. خود به خود خواهید فهمید که چه هنگام برنامه ریزی کامل می شود. وقتی کامل شد، کریستال را زمین بگذارید و برنامه ها را از ذهنتان دور کنید


ویژگی اصلی سنگها در طبیعت ، جذب انرژی های منفی محیط است.حضور سنگها در محیط کار و زندگی ، انرژی های منفی محیط را جذ ب خود می کند و شما را از تاثیر منفی آنها رهایی می بخشد .

 به یاد داشته باشید که لازم است، سنگ تان را با آب شور دریا تمیز کنید،( یا مقداری گیاه مریم گلی را روی آن بمالید) و آن را به مدت چند دقیقه زیر شیر آب بگیرید و بعد به مدت سه تاچهار ساعت در آفتاب قرار دهید تا دوباره از انرژی مثبت شارژ گردیده، از انرژی های منفی ای که از محیط کسب کرده است، کاملا پاکسازی گردد.

 می توانید با قرار دادن سنگتان بیرون از پنجره ( درمحوطه باز) در هنگام وقوع توفان تندری یا ماه شب چهارده (بدر یا ماه تمام)، یا قرار دادن آن در دریا یا استفاده از "ریکی" (Reiki) و دیگر انرژی های جهت داده شده، آن را شارژ و پاکسازی کنید.

درتکیک ریکی هنگام انتقال انرژی مثبت برای شفا، میتوانیم با قرار دادن سنگها بر روی چاکراها، کسب و ارسال انرژی مثبت را شدت بخشیم، و برای پاکسازی و شارژ مجدد آن در روشی که بالا ذکر شد استفاده نمود.

گوهرآرا

نويسنده مطلب شارژ سنگ

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی